مشاور عالی فرماندهی کل سپاه گفت: اهداف دشمن در این انتخابات ایجاد ناامنی ذهنی و عینی و برگزاری انتخابات حداقلی است.

برگزاری انتخابات حداقلی از اهداف دشمن است

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام حسین طائب ظهر امروز در اولین جلسه شورای اداری بسیج ادارات خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ در سالن شهید سلیمانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در آستانه اربعین شهید رئیسی و هیئت همراهشان هستیم، گفت: قرآن کریم در خصوص حوادث تبیین‌هایی دارد، در هر حادثه‌ای یک عده حادثه‌دیده هستند و سایران نیز مصیبت‌زده می‌شوند، قرآن می‌فرماید در حوادثی که در راه خدا رخ می‌دهد، افراد را کشته شده ندانید، براساس آیه ۱۷۰ سوره آل‌عمران آقای رئیسی و همراهانشان متنعم نعمت الهی هستند و از فضل خدا بهره‌برداری می‌کنند، همچنین به کسانی که در این مسیر خدمت هستند، بشارت می‌دهند نسبت به آینده ترس نداشته باشید و نسبت به گذشته نیز اندوهگین نباشید.

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه با بیان اینکه مصیبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانشان یک ملت و همه دوستداران انقلاب‌ را مصیبت‌زده کرد، افزود: براساس آیه ۱۵۶ سوره بقره خداوند متعال می‌فرماید: اگر کسانی که مصیبت‌زده شدند در مقابل این مصیبت صبوری نشان دهند، خداوند سه پاداش صلوات، رحمت و هدایت خودش به آنان عطا می‌کند.

وی ادامه داد: مردم ایران صبوری خودشان‌ را در تشییع پیکر شهدا نشان دادند و به قول رهبر معظم انقلاب آن را تبدیل به یک حماسه کردند، به فضل الهی این حماسه را به حماسه حضور در انتخابات تبدیل می‌کنند و قطعاً خداوند متعال درود، رحمت و هدایتش را به مردم ایران نازل می‌کند.

طائب با بیان اینکه باید به گذشته نگاه کنیم و ببینیم چه مسیری را تا به امروز آمده‌ایم، عنوان کرد: در سال ۹۱، ۴میلیون بشکه نفت خام تولید می‌کردیم و صادراتمان دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه بود. در آن سال دموکرات‌های آمریکایی بر سر قدرت بودند و گفتند ما با قدرت هوشمند به دولت ایران فشار می‌آوریم و این فشار سبب می‌شود در داخل ایران دوگانگی‌ها شکل بگیرد تا در نهایت ایران تن به مذاکره ‌بدهد و ایران به آمریکا در مذاکرات امتیاز ‌دهد.

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه ادامه داد: بنابراین فروش نفت و فلزات را تحریم کردند و با این وضعیت کشور به دولت بعدی تحویل داده شد، دولت بعد در گفتمان تغییر رویه داد و مبنای گفتمانی بر این شد که ما باید به این سمت حرکت کنیم که مسئله را با آمریکا و کدخدا حل کنیم تا به نوعی به این نظم نوین جهانی ورود پیدا کنیم و بعد او با اروپا و کشورهای منطقه مشکلات ما را حل می‌کند، بر این مبنا مذاکرات را انجام دادند، اما آن چیزی که از آن غفلت کردند تولید قدرت درونی کشور بود، در نتیجه تولید نفت کشور از چهار میلیون بشکه رسید به دو میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه و روند نزولی شد و دولت دوازدهم با فروش روزانه ۵۷۰ هزار بشکه نفت قدرت را به دولت سیزدهم تحویل داد.

وی خاطرنشان کرد: دولت شهید رئیسی با راهبرد تولید قدرت درون‌زا و تعامل با همسایگان و مذاکره با قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی سیاست خود را پایه‌گذاری کرد. دولت سیزدهم در ارتباطات با کشورها فعالانه عمل و از کشورهای همسایه شروع کرد و تنها یک بلوک قدرت را ندید، بلکه با همه بلوک‌های قدرت ارتباط برقرار کرد، در این سه سال عضو پیمان‌های بریکس و شانگهای شدیم و روابطمان را با روسیه، عربستان، چین، امارات و سایر کشورها توسعه دادیم. با ۱+۴ هم فعالانه برخورد کردیم و هیچ زمان از آن خارج نشدیم.

طائب افزود: دولت شهید رئیسی تولید قدرت در داخل را جدی گرفت و در نتیجه تولید نفت در کشور به ۳میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسید و صادرات نفت نیز به یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسید، در سایر عناصر قدرت نیز پیشرفت کردیم.

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه بیان کرد: مردم خدمت را لمس کردند اما معتقدم به واسطه تحریم‌ها، نبود تبلیغات مناسب و اینکه این پیشرفت‌ها هنوز منجر به تغییر در معیشت مردم نشده، پیشرفتی که شهید رئیسی ایجاد کرد هنوز به ‌خوبی تبیین نشده است.

وی متذکر شد: جمهوری‌خواه‌ها و دموکرات‌ها در آمریکا به دنبال این بودند که ما از صادرکننده برق به واردکننده برق تبدیل شویم و به اندازه‌ای درآمد داشته باشیم که به روزمرگی بیفتیم و نتوانیم برای پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری انجام دهیم، همچنین برآورد آمریکا این بود که با توجه به کمبود قطار و هواپیما مردم دیگر بلیت قطار و هواپیما پیدا نکنند.

طائب با اشاره به محتوای جلسه استماع کنگره آمریکا با حضور وزیر امور خارجه این کشور، گفت: هنگامی که دولت یازدهم و دوازدهم سر کار آمد همه سیستم‌های دور زدن تحریم را جمع کرد اما دولت سیزدهم دوباره این سیستم‌ها را ایجاد کرد. 

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه با اشاره به ساخت نیروگاه‌های برق در کشور، عنوان کرد: اکنون خاموشی‌های کشور کمتر شده است، ساخت سه هزار نیروگاه ۱۰ هزار مگاواتی در دولت سیزدهم آغاز شده که هنوز همه آن‌ها به بهره‌برداری نرسیده‌ است. این سرمایه‌گذاری‌ها سبب شد در زمینه ناترازی‌های انرژی واردکننده نباشیم.

شکست هژمونی آمریکا

وی با بیان اینکه آمریکا اکنون هژمونی‌اش شکسته شده است، تأکید کرد: آمریکا برای کنترل ایران ۱۱ناو هواپیمابر را در خلیج فارس مستقر کرده بود اما به‌تدریج ۱۰ ناوهواپیمابر را از منطقه خارج کرد؛ چرا که حضور آن‌ها را بی‌فایده می‌دانست. آمریکا با اینکه قدرت برتر نظامی است اما اکنون دیگر توان بازدارندگی ندارد و نمی‌تواند از این قدرت استفاده کند.

طائببا بیان اینکه اکنون ایران، پیرامون سرزمین  اشغالی و داخل آن سه تهدید برای اسرائیل است، افزود: اسرائیل برای اینکه صحنه را تغییر دهد در ایران و سوریه ناامنی ایجاد کرد و در بالاترین سطح کنسولگری ایران را هدف قرار داد تا در صورت حمله ایران به اسرائیل، آمریکا را مجاب کند وارد جنگ با ایران شود، اما آمریکا در آفند با اسرائیل همراهی نکرد.

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه خاطرنشان کرد: یک روزی می‌گفتند دوره موشک تمام شده است، اما امروز همه گفتمان‌ها می‌گویند موشک می‌خواهیم و پس از عملیات «وعده صادق» همه گرایش‌های سیاسی از اقتدار ایران تعریف و تمجید کردند.

وی با بیان اینکه این ملت می‌داند برای اینکه مقاومت کند نیاز به ابزار دارد، گفت: یادمان نرود حق را باید گرفت، اگر اقتدار داشتیم دشمن عقب‌نشینی می‌کند اما اگر اقتدار نبیند و احساس کند که به او نیاز داریم، او جری‌تر می‌شود.

طائب با اشاره به اقتدار به وجود آمده بر اثر عملیات وعده صادق، عنوان کرد: خون شهید رئیسی و همراهانشان آن حماسه را به وجود آورد و اگر بتوانیم مشارکت سیاسی گسترده و قوی را به دنیا نشان دهیم، اقتدار و قدرت ایران بیش از پیش بالا می‌رود.

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه خاطرنشان کرد: در گفتمان‌های موجود در انتخابات هیچ کدام نمی‌گویند مذاکرات را تعطیل می‌کنیم، بلکه تفاوت در روش مذاکره است. در این انتخابات همه گفتمان‌ها نماینده دارند، اما یک گفتمان به وحدت رسیده و از یک گفتمان سلایق مختلف وجود دارد.

وی بیان کرد: بسیج ادارات هر میزان ارتباطش را با جامعه مخاطب افزایش دهد و گله و ناراحتی کسانی که گله دارند را گوش دهد و با آن‌ها ارتباط برقرار کند، می‌تواند مشارکت را در انتخابات افزایش دهد و از تولید نفرت جلوگیری کند. 

طائب متذکر شد: شورای نگهبان ۶نفر را صاحب صلاحیت دیده که در دو گفتمان با سلایق مختلف با یکدیگر رقابت کنند، این موضوع نباید منجر به انشقاق سیاسی و اجتماعی و در ادامه تبدیل به یک حادثه امنیتی شود.

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه با بیان اینکه اهداف دشمن در این انتخابات ایجاد ناامنی ذهنی و عینی و برگزاری انتخابات حداقلی است، گفت: همه جریان‌های ضدانقلاب اکنون در حال تحریم انتخابات و به دنبال ایجاد ناامنی ذهنی در حوزه‌های سلامت، امنیت و کارآمدی و در مرحله بعد به ‌دنبال ایجاد ناامنی عینی هستند تا در نهایت این ناامنی‌ها سبب کاهش مشارکت شود.

نخستین و مهم‌ترین موضوع در انتخابات مشارکت است

استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار کرد: در آستانه برگزاری انتخابات هستیم و همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نخستین و مهم‌ترین موضوع در انتخابات مشارکت است. ان‌شاءالله با هم‌افزایی و هماهنگی و استفاده از همه امکانات بتوانیم زمینه حضور حداکثری مردم عزیز را فراهم کنیم.

یعقوبعلی نظری افزود: بدیهی است که پیش از مشارکت، انتخاب اصلح اهمیت زیادی دارد، ان‌شاءالله با انتخاب مردم مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد، حل شود و با جلسات بصیرت و آگاهی‌بخشی که سپاه پاسداران در سطح استان برگزار می‌کند انتخاب اصلح و متناسب با خواسته‌های مردم اتفاق بیفتد.

ایجاد آمادگی لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات

در ادامه فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه سپاه و بسیج در انتخابات پیش ‌رو دو اصل مهم حضور حداکثری و امنیت انتخابات را مدنظر دارند، عنوان کرد: در زمینه حضور حداکثری برای اینکه آمادگی لازم را ایجاد کنیم، ۴هزار و ۴۰۰ نیرو از عزیزان فراجا امنیت شعب را در سراسر استان برقرار می‌کنند.

سردار سیدهاشم غیاثی با اشاره به اینکه ورود مصداقی برای طرفداری از نامزدها و تخریب نامزدها از جمله ممنوعیت‌ها در بسیج است، تصریح کرد: همه تلاش ما در راستای حفظ انسجام و یکپارچگی سپاه و بسیج و صیانت از هر نوع آسیب سیاسی و انتخاباتی است.

وی متذکر شد: در انتخابات ریاست جمهوری اتفاق‌های خوبی در راستای جهاد تبیین افتاده است و در استان هادیان سیاسی برای انجام این مهم حضور دارند، تلاش ما این بود ضمن تحلیل شرایط، عزیزان بتوانند شاخص‌های انتخاب اصلح را از دیدگاه رهبر معظم انقلاب به مردم بیان کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.